When do I need to apply for a permit?
If you own the road, and you have a valid planning permit and a certificate of completion for the road in question and you require:
Adding to the network of local roads
Discharging from the network of local roads
Re-classification in the local road network
Your application can be processed only after you submit completed application form at least 30 days before the expected date of issue.
To apply, you will need to attach:
Required documents:
Proof of ownership of the city to the local road to be classed
3 copies of technical description of the road
3 copies of the road layout based on cadastral map
Binding statement of the future road authority on the takeover of the road under their administration and maintenance
Special attachments:
If the applicant is represented by a third party:
If the original documents or the original project documentation are not available:
When you are discharging from the local road network, you need:
When re-classifying local roads:
*In order for your application to be processed, in some cases, you will also need to attach particular documents. You can apply without them and make them available at a later date. Your application can be processed only after we received all the necessary documents.
Radi by sme dali do pozornosti, že...
Za vydanie rozhodnutia vo veci usporiadania pozemných komunikácií neplatíte správny poplatok.
Bez majetkovoprávneho usporiadania pozemkov pod pozemnou komunikáciou (navrhnutou na zaradenie do siete miestnych ciest) v prospech hlavného mesta SR Bratislavy, nie je možné predmetnú pozemnú komunikáciu zaradiť do siete miestnych ciest. Majetkovoprávne vzťahy vybavuje v samostatnom procese Sekcia správy nehnuteľností magistrátu.
Každá pozemná komunikácia, ktorá je navrhnutá na zaradenie do siete miestnych ciest, musí byť bezodplatne prevedená do majetku hlavného mesta SR Bratislavy.
Prevod nových stavieb pozemných komunikácií do majetku mesta vybavuje v samostatnom procese oddelenie geodetických činností magistrátu – prosíme kontaktujte v danom prípade toto oddelenie pre dalšie informácie – a tiež prevod pozemných komunikácií, ktoré boli skolaudované v minulosti, ale neboli zatriedené do siete miestnych ciest.
Pozemné komunikácie, ktorých vlastníctvo bolo osvedčené príslušným stavebným úradom (na základe predloženého zjednodušeného pasportu v zmysle § 104 zákona č. 50/1976Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku - stavebný zákon - v znení neskorších predpisov), vybavuje v samostatnom procese oddelenie správy komunikácií magistrátu, prosíme kontaktujte v danom prípade toto oddelenie pre ďalšie informácie.
Pozemnú komunikáciu je možné zaradiť do siete miestnych ciest I. II. III. a IV. triedy a to na základe jej parametrov.
Ak bude miestna cesta zaradená do siete miestnych ciest ako cesta I. alebo II. triedy, jej vlastníkom a správcom bude hlavné mesto SR Bratislava.
Ak bude miestna cesta zaradená do siete miestnych ciest ako cesta III. alebo IV. triedy, jej vlastníkom bude hlavné mesto SR Bratislava a správcom príslušná mestská časť.
K tomu je potrebné získať Záväzné stanovisko príslušnej mestskej časti k budúcej správe predmetnej pozemnej komunikácie.