Plán obnovy a odolnosti SR
Plán obnovy je spoločnou reakciou krajín EÚ na silný pokles ekonomiky v dôsledku pandémie COVID - 19. Jeho hlavným cieľom je podporiť reformy a investície, ktoré Slovensku umožnia začať opäť dobiehať životnú úroveň priemeru EÚ.
Rekonštrukcia združeného cyklistického chodníka na Kutlíkovej ulici
Hlavným cieľom projektu bolo zvýšenie atraktivity a bezpečnosti cyklistickej dopravy.
Predmetom projektu je rekonštrukcia cyklistickej komunikácie na Kutlíkovej ulici v mestskej časti Bratislava – Petržalka, v úseku od priechodu pre chodcov na križovatke s Romanovou ulicou po priechod pre chodcov na križovatke so Starohájskou ulicou. Úsek je súčasťou cyklistického okruhu O5 celomestského významu. V križovatke s miestnou komunikáciou Starohájska sa trasa križuje s cyklistickou radiálou R48 – Starohájska radiála.
Celková dĺžka zrekonštruovaného úseku je 0,94567 km, pričom v rámci realizácie bola rozdelená na 3 parciálne vetvy:
- vetva A – od križovatky ulíc Kutlíkova a Romanova po vjazd k objektu Dom RAFAEL
- vetva B – od vjazdu k objektu Dom RAFAEL po križovatku miestnej komunikácie Kutlíkova a miestnej komunikácie k objektu Hájpark
- vetva C – od križovatky miestnej komunikácie Kutlíkova a miestnej komunikácie k objektu Hájpark po križovatku miestnej komunikácie Kutlíkova a Starohájska. Na náprotivnej strane sa taktiež vykonali udržiavacie práce na chodníku.
Realizáciou projektu sa vytvorila kvalitná lokálna cyklistická infraštruktúra, čím sa zvýšila celková bezpečnosť cyklistickej a pešej premávky v území.
Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 185 115,68 €.
Rekonštrukcia cyklistického chodníka na Vrakunskej ceste
Hlavným cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a bezpečnosti cyklistickej dopravy.
Predmetom projektu je rekonštrukcia existujúcich spevnených plôch pre cyklistov na Vrakunskej ceste. Celková dĺžka rekonštruovaného úseku je 1,43 km, pričom v zmysle projektovej dokumentácie bola rozdelená na 4 úseky tvoriace 4 samostatné stavebné objekty.
- SO 01 – úsek meria 693,080 m. Začína na priechode pre chodcov na križovatke Trnavskej cesty s ulicou Maximiliána Hella a pokračuje pozdĺž Trnavskej cesty. Za križovaním Trnavskej a Ivanskej cesty pokračuje pozdĺž Vrakunskej cesty a končí v blízkosti zastávky MHD Planét, kde sa napája na existujúci chodník.
- SO 02 – úsek meria 360,342 m. Začína pri priechode pre chodcov na križovatke s Uránovou ulicou a prechádza okolo existujúcich garáži. Následne pokračuje k obratisku MHD Súhvezdná, kde sa prostredníctvom projektu vytvoril nový priestor pre chodcov a cyklistov. Úsek končí na križovatke s Astronomickou ulicou.
- SO 03 – úsek meria 57,439 m. Nový úsek združeného chodníka od križovatky s Astronomickou ulicou, ktorý prepojí existujúce chodníky pozdĺž Vrakunskej cesty. K úseku je zároveň priradený chodník k existujúcej zastávke MHD Súhvezdná.
- SO 04 – úsek meria 320,663 m. Začína v mieste napojenia úseku SO 03 na existujúci chodník a pokračuje v smere na Ružinovskú ulicu. Končí na križovaní s Astronomickou ulicou.
Realizáciou projektu sa vytvorila kvalitná lokálna cyklistická infraštruktúra, čím sa zvýšila celková bezpečnosť cyklistickej a pešej premávky v území. Vytvorením predmetnej cyklotrasy vznikol severný obchvat sídliska Pošeň, ktorý je vo svojom koncovom bode napojený na južný obchvat sídliska, tvorený zrealizovanou cyklotrasou na Ružinovskej ulici.
Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 329 182,37 € s DPH.
Rekonštrukcia združeného cyklistického chodníka na Račianskej ulici
Hlavným cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a bezpečnosti cyklistickej dopravy v mestskej časti Bratislava – Rača.
Projekt pozostáva z jedného stavebného objektu rozdeleného na tri vetvy v celkovej dĺžke 1,1346 km.
- vetva A – od križovatky ulíc Račianska a Nobelova po pripojenie chodníka k Račianskej ulici,
- vetva B – od pripojenia chodníka k Račianskej ulici v súbežnom vedení až po križovanie s miestnou komunikáciou pri objekte auto umyvárne,
- vetva C – od pripojenia miestnej komunikácie pri objekte auto umyvárne po križovatku Račianskej ulice a Peknej cesty.
Realizáciou projektu sa vytvorila kvalitná lokálna cyklistická infraštruktúra, čím sa zvýšila celková bezpečnosť cyklistickej a pešej premávky v území.
Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 269 915,71 EUR s DPH.
Cyklotrasa Jarovce – Rusovce
Predmetom projektu je výstavba cyklistickej infraštruktúry na úseku medzi mestskými časťami Bratislava – Jarovce a Bratislava – Rusovce. Cieľom projektu je podporiť nemotorovú dopravu v tejto lokalite a vytvoriť bezpečné prepojenie medzi oboma mestskými časťami, čo prispeje k zlepšeniu mobility pre cyklistov a chodcov v tejto oblasti.
Aktivity projektu zahŕňajú vybudovanie samostatnej cyklistickej trasy, ktorá bude oddelená od automobilovej dopravy. Táto cyklotrasa bude súčasťou širšej cyklistickej siete, ktorá zabezpečí bezpečné a plynulé prepojenie Jaroviec a Rusoviec s ďalšími cyklistickými trasami v okolí.
Projekt tiež počíta s výstavbou priechodov pre chodcov v kritických miestach a zlepšením prepojení medzi cyklistickou trasou a existujúcou infraštruktúrou v okolí, ako sú autobusové zastávky a ďalšie verejné priestranstvá. Výstavba bude zahŕňať aj riešenie zlepšenia osvetlenia v úsekoch, ktoré sú v súčasnosti slabšie osvetlené, čím sa zvýši bezpečnosť pohybu cyklistov a chodcov počas noci.
V architektonickom riešení sa kladie dôraz na ekologické prvky a bezpečnosť cyklistov, pričom projekt prispeje k rozvoju trvalo udržateľnej dopravy v tejto oblasti a zároveň zlepší kvalitu života obyvateľov Jaroviec a Rusoviec.
Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 712 999,28 € s DPH.
Cyklotrasa Hradská ulica
Predmetom projektu je vybudovanie spoločnej cyklistickej a pešej infraštruktúry na Hradskej ulici v mestskej časti Bratislava – Vrakuňa. Cieľom projektu je zlepšiť bezpečnosť a podporiť nemotorovú dopravu v oblasti, pričom vytvára alternatívne možnosti pre obyvateľov aj návštevníkov, ktorí sa budú môcť bezpečne pohybovať v tejto lokalite.
Aktivity projektu zahŕňajú výstavbu zdieľaných chodníkov pre cyklistov a chodcov na oboch stranách Hradskej ulice, ktoré zlepšia bezpečnosť účastníkov cestnej premávky. Ďalej bude zabezpečené vybudovanie prechodov pre chodcov v miestach s častým pohybom peších a príprava územia na výstavbu osvetlenia, ktoré zvýši bezpečnosť aj po zotmení.
Projekt taktiež zahŕňa úpravu existujúcej vozovky a vybudovanie samostatného cyklistického pruhu chráneného parkovacími pásmi, čo umožní bezpečný a plynulý pohyb cyklistov v úseku. Cieľom je integrovať cyklistickú a pešiu dopravu do existujúcej dopravnej infraštruktúry a vytvoriť príjemnejšie a bezpečnejšie prostredie pre všetkých účastníkov premávky.
V rámci riešenia sa kladie dôraz na bezpečnosť cyklistov a chodcov, zlepšenie pohybu v oblasti a zvýšenie kvality verejného priestoru. Realizácia projektu prinesie výhody pre obyvateľov Novej Vrakune a všetkých návštevníkov tejto lokality.
Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 442 701,90 € s DPH.
Dokumenty
- Plagát k projektu Kutlíkova27. 03. 2024 • PDF • 236 kB
- Plagát k projektu Vrakunská27. 03. 2024 • PDF • 247 kB
- Plagát k projektu Račianska27. 03. 2024 • PDF • 246 kB
- Plagát k projektu Hradská30. 07. 2025 • PDF • 122 kB
- Plagát k projektu cyklotrasa Jarovce - Rusovce30. 07. 2025 • PDF • 123 kB