Doprava

Komplexná modernizácia mosta na Hradskej ulici napreduje

14. 08. 2025

Mesto postupuje v komplexnej modernizácii mosta na Hradskej ulici, ktorého nová konštrukcia už opätovne prepojila brehy Malého Dunaja. V auguste tohto roka je v pláne zabetónovanie časti tvoriacej nosný podklad vozovky a potom budú osadené rímsy, zvodidlá či zábradlie. Práce pokračujú v súlade s harmonogramom a v závislosti od viacerých faktorov vrátane počasia by mali byť dokončené v septembri.

Pôvodný most na Hradskej ulici z roku 1962 už dlhšie nebol v dobrom stave a jeho nevyhnutná rekonštrukcia odštartovala vlani v novembri. Mesto odvtedy dokázalo zrealizovať značnú časť projektu napriek jeho náročnosti súvisiacej so špecifikami stavby na vodnom toku.

Doterajšie a plánované práce

Nové premostenie začalo naberať kontúry už v máji, keď uprostred Malého Dunaja vyrástli štyri stĺpy, ktoré spojil betónový kváder. Čerstvý betón musel tvrdnúť približne dva týždne, aby v budúcnosti bez problémov uniesol záťaž mosta, vozidiel i chodcov. Následne boli na túto konštrukciu osadené mostné nosníky, práce pokračovali debnením a uložením betónovej výstuže. Boli vybudované bočné opory mosta, po povrchových úpravách bol na ne aplikovaný zjednocujúci náter.

V júni prebehla na moste veľká betonáž, ošetrovanie materiálov a ďalšie práce na mostných oporách. Betónovala sa dilatácia (medzera v konštrukcii umožňujúca zmeny objemu alebo dĺžky obyčajne spôsobované vonkajšími vplyvmi, pozn. red.) v strednej časti. Ďalšie kroky aktuálne pozostávajú z odvodnenia a oddrenážovania mostných opôr, prípravných prác na izolácii mostovky, teda časti tvoriacej nosný podklad vozovky, ktorá by mala byť v auguste zabetónovaná. V najbližších týždňoch príde na rad aj kladenie ríms a ich betonáž či osadenie vpustov a zvodidiel.

Most bude po svojom dokončení znova slúžiť ako dôležité prepojenie mestskej časti Vrakuňa so zvyškom Bratislavy. Na obdobie trvania rekonštrukcie, ktorú musí po dokončení prác zavŕšiť ešte kolaudačný proces, je vybudovaný dočasný most vzdialený iba niekoľko desiatok metrov od stavby, ktorý zabezpečuje spojenie oboch brehov pre vozidlá MHD (linky 67, 78 a N70), peších a záchranné zložky. Vodiči, ktorí jazdili po starom moste, môžu využívať obchádzkové trasy cez obchvat D4/R7 alebo po Popradskej a Gagarinovej ulici. Cyklisti majú k dispozícii Modrý cyklomost neďaleko pôvodného mosta. (bak)

Zdieľať