Bratislavčania môžu podať daňové priznanie aj počas nestránkových dní

26. 05. 2022

3 minúty čítania

Bratislava 28. januára 2019 – Hlavné mesto SR Bratislava ako správca dane z nehnuteľnosti na svojom území upozorňuje občanov a právnické osoby, aby podali do konca januára 2019 daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti, ak nastala akákoľvek zmena v porovnaní s uplynulým obdobím. V roku 2019 sa na dani z nehnuteľnosti nič meniť nebude, ani sadzby, ani úľavy či zníženia dane.

pohľad na strechy budov žeriavy a bratislavský hrad v diaľke

Do konca januára majú povinnosť podať daňové priznanie všetci občania, ktorí kúpili, predali, darovali, dostali do daru nehnuteľnosť, alebo tí, ktorí skolaudovali rozostavanú nehnuteľnosť. V prípade dedičstva sa daňové priznanie podáva do 30 dní od právoplatnosti rozhodnutia o dedičstve.

Hlavné mesto vyjde Bratislavčanom v ústrety a zvýši počet úradných hodín. Daňové priznanie tak bude možné podať aj počas nestránkových dní.

Rozšírené úradné hodiny v poslednom januárovom týždni:

  • 8,00 – 17,00 hod.
  • 8,00 – 16.00 hod. (štandardne nestránkový deň)
  • 8,00 – 17.00 hod.
  • Št. 8,00 – 18,00 hod. (štandardne nestránkový deň)

Daňovník si nemusí v priznaní k dani z nehnuteľnosti sám vypočítavať daň z nehnuteľnosti. Musí však uviesť číslo parcely, výmeru pozemku, orientačné číslo a súpisné číslo pri stavbách, zastavanú plochu stavby, počet podlaží, číslo bytu pri bytoch, podlahovú plochu bytu, nebytového priestoru. Údaje sú uvedené v liste vlastníctva k nehnuteľnosti, alebo v rozhodnutí katastrálneho odboru, Okresného úradu Bratislava, alebo v zmluve, ktorou nadobudol nehnuteľnosť.

V prípade bezpodielového vlastníctva manželov podáva priznanie len jeden z manželov. V prípade spoluvlastníkov podávajú vlastníci daňové priznanie buď každý do výšky svojho podielu, alebo na základe dohody spoluvlastníkov podá daňové priznanie jeden z nich.

Pokuta za nepodanie daňového priznania v lehote je od 5 EUR do 3 000 EUR podľa závažnosti priestupku. Do predmetu zdanenia patria okrem stavieb, bytov, nebytových priestorov a pozemkov aj napríklad stavby podzemných garáží, ambulantných stánkov a prenosných trafostaníc.

Najčastejšie chyby, ktorých sa daňovníci dopúšťajú, sú: chýba podpis daňovníka, neboli vyplnené priľahlé pozemky či nesprávne zaradenie nehnuteľnosti pri právnických osobách a pod.

Priznanie k dani z nehnuteľnosti je možné podať klasicky poštou, osobne alebo elektronicky. K elektronickému podaniu je potrebné mať elektronický občiansky preukaz a službu je možné vybaviť na portáli www.esluzbyba.sk. Okrem elektronickej formy je ale stále možné podať daňové priznanie klasicky poštou alebo ho daňovník podá osobne v podateľni oddelenia miestnych daní a poplatkov na Blagoevovej ulici 9 v Petržalke. V prípade, že sa daňovník rozhodne podať daňové priznanie osobne, odporúčame vziať si so sebou výpis z katasterportálu, aby mal daňovník so sebou všetky údaje, ktoré bude vypĺňať. Ak daňovník podáva priznanie k dani z nehnuteľnosti poštou, je dobré uviesť email alebo telefonický kontakt. V prípade potreby bude kontaktovaný.

Každoročne si občania splnenie tejto povinnosti nechávajú na poslednú chvíľu a preto i tento rok vyjde mesto občanom v ústrety a posledný januárový týždeň rozšíri a v posledný januárový deň predĺži stránkové hodiny.

Všetky informácie ako aj formuláre a tlačivá si môžu daňovníci pozrieť a stiahnuť z webovej stránky hlavného mesta www.bratislava.sk v sekcii dane alebo na www.esluzbyba.sk.

Páčil sa Vám článok?
Autor obsahu

Magistrát